zaterdag 6 november 2010

Ayutthaya en Chiang Mai

Hallo allemaal! We zitten hier ondertussen in onze guesthouse in Chiang Mai. Klein, maar erg gezellig en proper. Daar houden we van. So far so good.

Vrijdag zijn we goed op tijd opgestaan voor een actieve dag in Ayutthaya. Na een lekker ontbijt van pannenkoeken en spek+ei hebben we een fiets gehuurd. Dit leek ons makkelijk omdat de afstanden tussen de tempels toch wel groot zijn. Toch is het fietsen niet zo vanzelfsprekend als thuis, want ze rijden hier als zotten en lijken geen verkeersregels te hebben. Hier geldt: als je groter bent, heb je voorrang. En wij waren dus klein op onze fietsen.

We zagen redelijk wat mooie tempels in een prachtige omgeving, waaronder het Boeddha-hoofd waar een boom rond gegroeid is. Op een gegeven moment kwamen we ook bij het Ayutthaya Elephant Palace en Royal Kraal. Dit is een plek waar verschillende olifanten klaar staan om toeristen een rondrit te geven. We hebben er de olifanten wat eten gegeven, wat voor Jennifer een onvergetelijke ervaring was. Nu kijkt ze nog meer uit naar de dag met de olifanten morgen (zondag).

Daarna hebben we een hapje gegeten, een massage en een douche genomen. Rond 7u 's avonds werden we dan opgepikt door een tuktuk voor de nachttrein naar Chiang Mai. Die viel, zoals verwacht, niet echt mee. Jennifer heeft hooguit een uur geslapen, ik misschien 2 a 3 uur, maar nooit langer dan een half uur aan een stuk.

We kwamen vanmorgen dan rond half 8 aan in Chiang Mai. Vervoer naar de guesthouse verliep vlot en ook hier konden we gelukkig onmiddelijk op de kamer voor een douche en een klein ontbijt. We hebben ook een kleine twee uur geslapen. Toen we aan onze verkenning van Chiang Mai wouden beginnen, kwamen we een lokale tuktuk-bestuurder tegen, genaamd Mon. Hij wou ons met zijn tuktuk in een tour van een uur 3 mooie tempels laten zien. Dat allemaal voor een prijs van 40 baht (1 euro). We zeiden dat we eerst nog wouden eten en dat vond hij geen probleem. Hij wou ons zonder extra kost bij een goed restaurant afzetten en een uurtje later terug oppikken. De tour van een uur werd een tour van 5 uur. Uiteindelijk wou hij nog maar 40 baht voor het transport. We konden dit niet over ons hart krijgen en gaven hem 200 baht. Hij leek de gelukkigste mens op aarde :) Hieronder een foto van Jennifer en Mon.

Daarna zijn we een ijsje gaan eten, hebben we wat rondgeslenterd op de marktjes, een vis-massage genomen (zie foto onderaan), de excursie van maandag geboekt (=kookles) en een hapje gaan eten bij de Mexicaan. Het is nu bijna 10 uur en het enige wat we nog willen doen voor het slapengaan is het muggenvrij maken van onze kamer. Morgenvroeg rond 8 uur worden we opgepikt voor een uitstap naar het Elephant Nature Park. Hier mogen we een dagje spenderen bij olifanten. We kijken er volop naar uit!

1. ammai jullie hebben al vanalles meegemaakt he a ziet er allemaal heel fijn uit , hier is het maar grijs en nat, dus geniet er maar van alletwee , en voorzichtig zijn he, tot morgen of zo xxx

2. Benny en Jennifer, geniet heel heel heel veel van alles wat je ziet! Toch zeker van die olifanten he. Veel plezier en wees voorzichtig. Groetjes, Peteke en nonkel Toine.

3. Hoi Benny en Jennifer, zo te zien hebben jullie al veel mooie dingen meegemaakt en gezien! Geniet ervan en wees voorzichtig. Hier is alles goed. Ranja is aan zijn beschuit begonnen. Groetjes, tot volgend bericht! Papa en mama.

4. Hallo Benny en Jennifer, ziet er fantastisch uit ! Ook heel leuk dat jullie dit allemaal delen met ons! Nog veel plezier en tot binnenkort !! Anthony.

5. Alberto en Rozette7 november 2010 om 19:33

Nog veel plezier !!!! En maak er nog een heel fijne vakantie van !!!

Alberto en Rozette.

6. Bedankt voor de leuke reacties! Het is altijd leuk om van het thuisfront te horen :) Tot binnenkort!