donderdag 11 november 2010

De stranden van Phuket en Koh Phi Phi

Hallo allemaal! Hier weer een update vanuit Thailand. Momenteel zitten we in een internetcafe op Koh Phi Phi (eiland Phi Phi Don).

Dinsdag zijn we met het vliegtuig van Chiang Mai naar Phuket gevlogen. Aangekomen in Phuket ging het boeken van vervoer en een hotel erg vlot. We kozen ervoor om te overnachten op Patong Beach, omdat daar veel te zien zou zijn. Het was er inderdaad erg druk en gezellig. Helaas was het weer niet super, met af en toe wat gedruppel, maar toch nog ongeveer 30 graden. We aten er voor de verandering in de McDonalds :) Ons hotel was verrassend goed. De dag erop werden we al vroeg opgepikt om de ferry te nemen naar Koh Phi Phi. Een dikke 2 uur later kwamen we er aan. Het hotel hier (Phi Phi Inn) valt erg goed mee. We hadden hier wat schrik voor, want er zijn hier veel minder goede, vuile hotels en over het onze vonden we vrijwel geen reviews terug op internet.

Hieronder een foto van Jennifer en haar favoriete drankje: Fanta Strawberry
Ze gaat het erg missen als ze terug thuis is.

Aanvankelijk wouden we een rustige eerste dag inlassen hier, maar er werd ons verteld dat het de komende dagen erg slecht weer kon worden. Als je dus wou snorkelen, dan deed je dat best zo snel mogelijk. Het weer was betrokken, maar het regende niet en er was amper wind. We boekten dus een snorkeltrip naar Phi Phi Leh. Dit was erg de moeite. Bij het snorkelen zagen we ongelooflijk veel mooie vissen en waanden we ons in een aquarium. Phi Phi Leh en vooral het strand van Maya Bay (van de film 'The Beach') waren prachtig.

Na de snorkeltrip douchten we ons en gingen we eten op het strand. Het was het lekkerste eten tot nu toe. Maar dat van mij (Benny) was wel erg pikant en veel geknoei (krab).Jennifer had scampi's en in het midden zie je een gedeelde schotel met noodles staan.
Na het lekkere eten wandelden we nog wat rond en geraakten we op het andere strand. Het gedeelte van Phi Phi Don waar wij op zitten is maar een dunne strook van een paar honderd meter breed en aan beide kanten een mooi strand. Op dat andere strand installeerden we ons op een ligzetel, in afwachting van de vuurshow. Het was er erg leuk vertoeven. Rond 10u begon de vuurshow en dat was prachtig om te zien. We hebben veel mooie filmpjes en foto's gemaakt. Hier alvast eentje eruit:

Vandaag (donderdag) hebben we goed uitgeslapen, omdat het weer toch slecht zou zijn. In de ochtend hoorden we inderdaad felle regen. Nu is het kort na de middag en eigenlijk is het nu zonniger en mooier dan de afgelopen 2 dagen. Het ziet er ook niet naar uit dat het snel zal regenen, maar dat weet je nooit hier. We gaan nog wat rondwandelen en daarna installeren we ons op het strand voor een rustige namiddag.

Morgenvroeg vertrekken we naar Koh Lanta, het 3e en laatste eiland waar we waarschijnlijk 4 dagen zullen blijven. Tot binnenkort!

1. hoi daar wereldreizigers, jullie hebben al vanalles gezien he, spijtig van het weer he maar kan daar veranderen in een paar uur denk ik, jenny je visjes leven nog en daar heb je ook veel visjes gezien zeker, je waande je in je eigen aquarium zeker ? hier is het stukken frisser en nat dus geniet maar van jullie vakantie. groetjes van ons alletwee.

2. Hoi Jennifer, hier een berichtje uit het waterige nederland. Het ziet er allemaal erg mooi uit en jullie beleven daar veel.Erg leuk met de olifanten, als je al die mooie plekjes ziet dan is het altijd jammer dat een vakantie altijd maar een paar weekjes zijn.
    Groetjes Conny Vialle (denk nog maar niet aan de Merefelt!)

3. Hoi Benny en Jennifer,

Zo te zien heb je al veel mooie dingen meegemaakt en gezien. Geniet ervan! Hier op de Grote Heide gaat alles stilletjes zijn gang. Veel regen en wind. Ranja doet het goed.