zaterdag 13 november 2010

Koh Phi Phi en Koh Lanta

Hallo allemaal! Hier weer een berichtje vanuit het mooie Thailand. Momenteel zitten we in een resort aan de kust van Koh Lanta, een eilandje vlakbij Phuket en Koh Phi Phi. We hebben de afgelopen dagen niet veel gedaan, deels door het weer. In ons vorige bericht eindigden we met te zeggen dat het weer verrassend goed was. Dat hadden we misschien beter niet gedaan, want ongeveer 10 minuten daarna is het hard beginnen regenen en dat heeft het de rest van de dag gedaan. We hebben onze dag noodgedwongen op onze kamer doorgebracht, buiten een bezoek aan een restaurantje 's avonds.

De dag erop vertrokken we naar Koh Lanta. Op Koh Phi Phi is er een korte wandeling met een prachtig uitzicht te doen. Omdat de dag droog begon zijn we er vroeg voor opgestaan (rond 7u). Het was zwaar, maar het loonde de moeite. Onze foto kan ik helaas niet posten, omdat de computer waar we nu opzitten een virus op ons geheugenkaartje wil zetten en de kaart weigert als we deze op read-only zetten. Maar het zag er ongeveer uit als op deze foto.

Na de wandeling gingen we naar onze guesthouse om onze koffers te pakken, want we moesten onze ferry op omstreeks 11u00. Bleek dat ons ticket dan niet geldig was en dat we moesten wachten tot 14u30. Aanvankelijk een tegenvaller, maar achteraf bleek het een meevaller te zijn. We konden immers nog een kleine 4 uur spenderen op het prachtige Koh Phi Phi en het weer was prachtig. In tegenstelling tot de dag ervoor was er geen regen. We hebben toen lekker op het strand gelegen, met wat heerlijke fruitcocktails.

Omstreeks 14u30 gingen we dan op onze ferry richting Koh Lanta. Op de boot zelf kregen we een goed aanbod voor een kamer: 300 Baht per nacht (of 7,5 Euro) voor een bungalow met ventilator bij een resort met zwembad. We gingen erop in, maar aangekomen bij het resort waren we er niet tevreden over. Het was een bungalow die ouder was dan alle andere bungalows van het resort en die een soort waterzuiveringsinstallatie op het dak had staan (die om de minuut aansloeg). Nadat we hier niet mee akkoord gingen gaven ze ons gelukkig een betere kamer, met airco (voor maar 100 Baht extra, een koopje!). De badkamer ruikt wel niet al te fris, maar voor de rest zijn we er wel tevreden over. Er zat enkel een gekko op de kamer.

De rest van de dag hebben we aan het zwembad, het strand en in de bar/restaurant gespendeerd. Dat was gisteren. Vandaag is het weer nog beter en hebben we de dag op dezelfde manier doorgebracht. We hebben alle 2 al een beetje een kleurtje, maar het is meer rood dan bruin. We hebben daarnet lekker gegeten in het restaurantje met de zonsondergang op de achtergrond. Ik zit hier nu op de computer, terwijl Jennifer een lekkere (en waarschijnlijk ook stevige) Thaise massage krijgt. Morgen gaat waarschijnlijk van hetzelfde zijn als het weer het toelaat. Maandag willen we dan een snorkeltrip doen. Dinsdag trekken we dan terug richting Phuket waar we woensdag opgepikt zullen worden door een busje om naar Khao Sok National Park te gaan. Vrijdag eindigt die trip en dan gaan we richting Bangkok waar we zaterdagmorgen aankomen.

Waarschijnlijk maken we dinsdagavond nog een post en anders zal het voor vrijdag of zaterdag worden.

1. Hello!!!wat leuk om jullie reisverslagen weer te lezen.Hier heb ik mooi uitzicht op regen,regen,regen,regen,regen en nog eens regen!!!Nog heel veel plezier,
    groetjes Danielle

2. Ziet er geweldig uit !! En Benny: als ge ooit uw job als IT'er beu zijt, kunt ge altijd nog voor Journalist gaan :-): ge beschrijft het allemaal heel goed!! Tot binnenkort! Anthony.

3. Hallo,
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie zeg, en leuk dat we het via deze site bij kunnen houden hoe het met jullie gaat. Ook al hebben jullie af en toe regen het zal altijd beter zijn dan hier. Ga nog even van jullie vakantie genieten en alle mooie indrukken die jullie op doen. En tot over een paar weekjes op het werk Jennifer.
    Groetjes Karin.

4. Hoi Jennifer en Benny,

Ik hou het nog steeds bij en het is geweldig om jullie vakantie zo te volgen.
    Geniet ze....
    Groetjes vanuit een koud en nat Veldhoven.