donderdag 4 november 2010

Eerste teken van leven vanuit Thailand

Na een lange dag van reizen en een dag in Ayutthaya zitten we hier in onze guesthouse moe maar voldaan. De reis zelf is behoorlijk goed verlopen, op wat vertraging en veel huilende babies na. Etihad Airways is een goede vliegmaatschappij. Bij aankomst in Bangkok konden we kiezen tussen een taxi naar Ayutthaya of de avontuurlijke manier met bussen en mini-busjes. Natuurlijk hebben we de avontuurlijke optie gekozen en daar hebben we geen spijt van. Het was voor Jennifer de gelegenheid om wat bij te slapen, want ze had hooguit 2 uur geslapen tijdens de lange vliegreis.

Aangekomen in Ayutthaya hebben we ons opgefrist in ons toch wel mooie guesthouse. Onze guesthouse hier heet Promtong Mansion. Een propere kamer met aparte douche en een groot bed. Meer moet dat niet zijn. Het eerste echte slechte nieuws van de reis kwam echter toen de uitbaatster van de guesthouse kwam aankloppen. Normaal gezien hebben we op vrijdagavond een nachttrein naar Chiang Mai. Dit is een slaaptrein, waarin ieder zijn eigen bedje heeft. Iets wat een avontuur op zich schijnt te zijn, dus willen we het graag doen. Omdat dit niet van thuis uit op voorhand vast te leggen was, hadden we gevraagd aan de uitbaatster van ons guesthouse om de boeking voor ons te regelen. Ze zei dat dit in orde was, dus waren we gerust. Vooraf betalen moesten we zelfs niet. Maar het slechte nieuws waar ze vanmiddag mee naar ons kwam was dus dat er iets misgegaan was bij de boeking, waardoor we nu niet in de slaaptrein, maar in de gewone nachttrein moeten overnachten. Na zo'n lange vliegreis zien we hier wel tegenop.

We lieten ons echter niet hangen na dit minder goede nieuws en zijn toen op verkenning gegaan in Ayutthaya. Veel gewandeld en veel gezien. De hoogtepunten van de namiddag waren een etentje bij Tony's Place, na even zoeken. Tony's Place is een gezellig restaurantje voor rugzaktoeristen met lekker eten.

We hebben ook een lokale markt met veel geuren en kleuren bezocht en, last but not least, een romantische boottocht met z'n twee op de Chao Phraya River langsheen de verschillende tempels. Het water stond erg hoog door de overstromingen van de afgelopen weken en dat zorgde voor des te meer kijkplezier. Het zicht bij zonsondergang was adembenemend en iets wat we zeker gaan onthouden. Let bijvoorbeeld op de zandzakjes die voor de tempel liggen bij de tweede foto hieronder.

Ook hebben we vandaag geleerd dat de Thaï graag helpen maar niet altijd de waarheid zeggen. Als ze het niet weten, dan verzinnen ze liever iets ter plekke dan toe te geven dat ze het niet weten. Een gevolg hiervan is dat we al veel verkeerd gelopen zijn.

Morgen hebben we onze tweede en laatste dag in Ayutthaya. We gaan waarschijnlijk wat tempels bezoeken met een tuktuk. En 's avonds nemen we dan de gevreesde nachttrein naar Chiang Mai. We hopen jullie zo snel mogelijk weer iets te laten weten.

Nu gaan we slapen want we hebben het nodig!

1. allee goe aangekomen dan, gelukkig maar, jullie hebben al goe rondgetoerd hoor ik en al veel gezien, maar ook veel gezocht naar de weg vermoed ik. Jenny je ziet er moe uit op de foto met het lekkere eten, zorg maar da je eens goed slaapt vannacht; veel succes morgenavond in de trein, gebruik Benny maar als kussen hi hi. tot morgen dan mama

2. Dag Benny, leuk om je avonturen te volgen en zo te zien heb je goed weer! Amuseer jullie in Thailand!

3. Die nachttrein zal wel meevallen :) Het is altijd een avontuur, en later kom je er toch steeds op terug! Veel plezier nog!!

4. Fijn om van jullie te horen. Aan de foto's te zien, ziet het er echt mooi uit. En goed weer.
    De nachttrein zal wel meevallen. Geniet er nog van.

5. Fijn te horen dat jullie goed zijn toegekomen. Geniet er maar van en nachtrust is minder belangrijk als je op vakantie bent, je kan de hele dag ontspannen en genieten, daar bekomt een mens ook al van. Nog veel plezier en keep us in touch!

6. Hoi Jennifer,

Geweldige start gemaakt dus.
    Leuk om je blog zo bij te kunnen houden.